Csökkenő, de továbbra is nagy előnnyel vezet az Apple a viselhető eszközök piacán.

Hirdetés

Nézzük tehát, hogyan alakult az okosórákat, aktivitásmérőket, fül- és fejhallgatókat és egyéb viselhető kütyüket felvonultató piac 2019 első negyedévében.

Az Apple megtartotta vezető pozícióját, köszönhetően az ebben a szegmensben kínált három rendkívül népszerű termékcsaládjának: Apple Watch, AirPods, és Beats fejhallgatók. Örülhet a coupertinói vállalat, ugyanis pénzben is sokkal jobban jártak az utolsó negyedévben, például az Apple Watch okosórák átlagos eladási ára 426-ról 455 dollárra növekedett. A vállalat egyébként majdnem 50 %-kal több eszközt szállított le az első három hónapban, azonban ez nem volt elég ahhoz, hogy tovább növelje az előnyét a konkurensekkel szemben.

A második helyen a Xiaomi foglal helyet, amit leginkább a Mi Band aktivitásmérők elképesztő sikerének köszönhetnek. A vállalat továbbra is a kínai piacra összpontosít, azonban a közelmúltbeli Európában és a Közel-Keleten történő beruházások is kifizetődtek, mivel ezekben a régiókban is szép részesedést tudtak szerezni.

A Huawei 282,2 %-os növekedéssel zárta a negyedévet, amellyel a harmadik helyre férkőzött be. A hordozható eszközök piacán megszerzett 10 %-os részesedés közvetlenül kapcsolódik a vállalat okostelefonjainak sikeréhez. Kíváncsian várjuk, az USA és Kína közötti kereskedelmi háború végül milyen hatással lesz a Huawei jövőbeli eladásaira.

A Samsung, hasonlóan az almás vállalathoz, több termékcsaládot is kínál a viselhető eszközök piacán, beleértve a Gear/Galaxy okosórákat és aktivitásmérőket, a Galaxy Buds-ot és a JBL fejhallgatókat. A 151,6 %-os növekedésben nagy szerepet játszott a Galaxy S10/S10/+ előrendelőknek ajándékba adott Galaxy Buds vezeték nélküli fülhallgatók darabszáma is.

A Fitbit az ötödik legnagyobb szereplő ebben a szegmensben, továbbra is növekedést produkáltak. A Versa Lite, valamint az Inspire sorozat elindításával rengeteg új felhasználót állítottak maguk mellé.

Az alábbiakban látható még egy érdekes statisztika, ami csak a csuklón viselhető eszközöket veszi figyelembe, tehát az okosórákat és karkötőket. Ilyen megközelítésben a Xiaomi mindenkit maga mögé utasított, az Apple csak a második, őket követi a Huawei, a Fitbit, a Samsung és a többi gyártó.

A Counterpoint korábban, csak az okosórákat figyelembe véve már publikálta a maga kimutatását 2019 első negyedévéről:

2019 Q1: Továbbra is az Apple uralja az okosóra piacot

Forrás: IDC 

 

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.