SZPONZORÁLT TARTALOM
Több írás is született már arról érdemes-e és mikor a hivatalos gyári Apple szerviztől átpártolni egy márkafüggetlen műhelyhez.
Az érvek középpontjában az egyik oldalon a garancia és a gyári minőség, míg a másikon a rugalmasság és az ár állnak. Ha a márkafüggetlen iPhone szerviz mellett döntöttünk, akkor a legnehezebb kérdés az, hogy mi alapján válasszunk.
Szokatlan kérdés ez az Apple birodalmában, ami arra épül, hogy a márka iránti elköteleződést követően ne nagyon legyen választási lehetőség. Az ettől elszokott felhasználó érdemi és fontos döntési helyzetbe kerül, ahol különböző minőségű és árfekvésű szervizek ajánlatai találják meg az egységes Apple minőség helyett.
Számukra gyűjtöttük össze, mi az a 10 legfontosabb szempont, amit érdemes megvizsgálni egy márkafüggetlen, de magát iPhone szervizként jellemző vállalkozás kapcsán.
1. Képzett, kompetens munkatársak
Sok tekintetben új élmény bármilyen gyári szerviz után, hogy a jó márkafüggetlen szervizben válaszolnak a kérdésekre. Nem átveszik az ügyfélszolgálaton és majd elküldik javításra, ahonnan majd valamilyen válasz jön.
A hibás készülékek javítása az esetek többségében helyben történik és közvetlenül van módunk beszélgetni akár azzal a technikussal is, aki később felnyitja mobilunkat. A versenyhelyzet megköveteli a legjobb szolgáltatást, a márkafüggetlenség pedig széles szakmai látókört tesz lehetővé.
2. Rendelkezésre álló alkatrészek
A jobb szervizek raktáron tartják a leggyakrabban szükséges alkatrészeket és nem akkor rendelik meg, amikor az igény fellép. Gyári minőségű alkatrészek a márkafüggetlen szervizekben is vannak, de van lehetőség utángyártott darabok választására is.
Természetesen a fő szempont utóbbi esetben az ár, de azért van logika abban, hogy nem feltétlenül kell egy 7-8 éves iPhone-hoz vadiúj, eredeti és drága fülhallgatót venni, ha az előző elromlott vagy elveszett.
3. Ügyfélközpontú, rugalmas ügyintézés
Egy multi működésében – különösen az Apple világában – minden tekintetben alá vagyunk vetve annak belső szabályzatainak. Adott ügy csak adott módon intézhető el, egyféle módon van kitalálva és automatizálva a folyamat, vagy azt használjuk vagy nincs szolgáltatás.
Ezt követően egészen üdítő egy kis szerviz – olyat keressünk, ami saját igényeinkhez legjobban alkalmazkodik, nem kell azzal beérni, hogy éppen megoldható velük egy helyzet.
4. Tapasztalat ritka modellek és más okoseszközök terén
A márkafüggetlen szervizek nem csak mobilokat (hanem például iPod, watchOS) és nem csak hazánkban ismert és forgalmazott készülékeket javítanak.
Olyan szervizt keressünk, aki a lehető legtöbb fajta okoskütyünket vállalja, így bármi gond van, számíthatunk a segítségére – akkor is, ha éppen nem iPhone javítás a kérés.
5. Könnyű elérhetőség
Remélhetőleg ritkán fogjuk látogatni a szervizt, de így is szempont, hogy legyen számunkra könnyen megközelíthető, elérhető helyen vagy legyen megbízható módon elküldhető hozzájuk a mobiltelefon.
6. Precíz tájékoztatás
Ez egy olyan kérdés, amiben jelentős különbségek lehetnek az egyes műhelyek között. A tájékoztatás kulcskérdése általában az árképzés.
Ne bízzunk olyan vállalkozásban, ami ezt sokáig lebegteti – nyilván amíg nem látszik a konkrét javítás, addig lehetnek nyitott kérdések, de az nem elfogadható, hogy a tulajdonos a javítás elvégzése után szembesüljön először az árral.
Szintén fontos, hogy a ritkább, elhúzód javítások állásáról is könnyen tudjunk tájékozódni és értesítést kapjunk, ha mehetünk mobilunkért.
7. Gyorsaság, megvárható javítások
A viszonylag egyszerűbb, ragasztást nem igénylő cserék gyorsak. Meglepően nagyon gyorsak. Egy gomb kicserélését lehet, hogy az üzletben megvárhatjuk és a legtöbb mobillal kapcsolatos feladat sem tart tovább, mint néhány óra.
Ha ennél hosszabb idő a javítás, az a szerviz leterheltségéből adódik, esetleg egy alkatrész hiányából – mindkettőről kaphatunk tájékoztatást.
Azért az elmondható, ha egy mobil több óra szereléssel sem javítható meg, akkor az könnyen lehet, hogy menthetetlen.
8. Múlt és referenciák
A mobilos piacon nagy a fluktuáció, így érdemes az állandó pontokat keresni. Kifejezetten fontos, hogy az egyes szervizekről milyen referenciákat találunk.
9. Garancia
Mindenki felelősséggel tartozik az általa forgalmazott termékért, a márkafüggetlen szerviz is az utángyártott darabokért is. Olyan nincs, hogy valaki nem bízik meg az alkatrészben, de azért beleépíti mobilunkba.
Az elvégzett munka és a beépített alkatrész garanciális. Mindig. Ha nincs számla, ott garancia és felelősségvállalás sincs, okosbanmegoldós helyeket kerüljük messzire.
10. Kedvező árak
Fontos, de nem véletlenül utolsó helyen szereplő tényező az ár. A márkafüggetlen szervizeknek tagadhatatlan nagy előnye a gyáriakkal szemben, hogy sokkal kedvezőbb az áruk.
Az ugyanakkor nem igaz, hogy a legolcsóbb a legjobb. A döntésben a fenti szempontok legyenek vezérelveink és biztosak lehetünk benne, hogy még ezekkel együtt is kedvezőbb ajánlatot fogunk kapni a javításra, mint amit egy hivatalos gyári szervizben kapnánk.
Mindenki, aki a fenti szempontoknak megfelel, ajánlható. A mi konkrét javaslatunk a Mobee, ami a VIII. kerületi Corvin köz könnyen elérhető részén működik hosszú évek óta.
Számtalan jó referenciával rendelkeznek iPhone javítás terén is, de márkafüggetlen szervizként más márkák kütyüjeivel is érdemes hozzájuk fordulni. A javítás ideje pedig a közeli plázában tud telni ügyintézéssel vagy a szerencséseknek a szomszédos moziban egy filmnézéssel.