Növekedtek a letöltések az AppStore újratervezése után

Az Apple tavaly ősszel bevezette az újratervezett alkalmazás boltját, azóta egyértelműen növekedtek az alkalmazás letöltések.

ByTech YouTube csatorna
Rengeteg, több százezer alkalmazás és játék található meg a mobilos alkalmazásboltokban, a felület viszont véges, így ebből a sok appból mi csak nagyon keveset látunk. A legtöbb letöltés a konkrét keresésekből születik, barátok ismerősök ajánlanak appokat, vagy reklámokból hallunk róluk, és lehet, hogy lenne az igényünknek megfelelő minőségi alkalmazás, csak éppen nem tudunk róla. Ezt az Apple-nél is érzékelték és tavaly ősszel újra is tervezték az áruházukat, amiben a szerkesztők által ajánlott appok kerültek előtérbe. Az AppStore főoldalán megtaláljuk a nap alkalmazását, amiről kapunk egy szép összetett leírást, sokszor interjút is a készítőkkel, illetve a főoldalon lefelé görgetve több appot és játékot is találunk, amit a szerkesztők ajánlanak. A Sensor Tower készített egy felmérést, amiben 2017 májusa és 2018 áprilisa között vizsgálták az app letöltéseket. A böngészés vezérelt (a böngészés vezérelt letöltés az, amikor megnyitjuk az AppStore-t és a listákat és ajánlókat nézegetve töltünk le valamit) letöltések az összes letöltés 10%-át tették ki. Az újratervezett áruház után, azonban ennek aránya már 15%-ot tett ki.     A legtöbb letöltést azonban még mindig a konkrét kereséssel való letöltés hozza, ami a letöltések 65%-át teszi ki. Céltudatosan tudjuk, mit keresünk és azt töltjük le. A jelentésben kitértek a játékok és az alkalmazások közötti letöltési különbségekre is.     A fenti képen jól látszik a különbség a játékok és az alkalmazások között. Az alkalmazásokat az emberek sokkal céltudatosabban keresik, mint a játékokat, ahol szeretnek körbenézni mi a kínálat, a játékok esetében 24% a böngészésből származó letöltések aránya, míg az alkalmazásoknál csak 9%. Ami még érdekes, hogy a játékletöltéseknél, a más appokból származó letöltések 17%-ot tesznek ki, míg a nem játékok esetében a weboldalakról érkezik a több letöltés 9%. Összességében az Apple elérte célját, növelték a letöltések számát és rengeteg új appot ismertettek meg az emberekkel.