Mit jelent a virtuális valóság (VR)?
A virtuális valóság (VR) olyan számítógép által generált környezetekre vagy valóságokra utal, amelyek célja egy személy fizikai jelenlétének szimulálása egy adott környezetben, amelyet úgy alakítottak ki, hogy valódinak éreztesse magát.
A VR célja, hogy lehetővé tegye az ember számára, hogy megtapasztalja és úgy kezelje a környezetet, mintha az a való világ lenne. A legjobb virtuális valóságok képesek teljesen elmeríteni a felhasználót.
A virtuális valóságot nem szabad összetéveszteni az olyan egyszerű 3-D környezetekkel, mint amilyenek a számítógépes játékokban találhatók, ahol meg kell tapasztalni és manipulálni a környezetet egy avatáron keresztül, nem pedig személyesen a virtuális világ részévé válni.
Nincs konkrét definíciója annak, hogy mit foglal magában a virtuális valóság élménye, ezért a vélemények a szóban forgó területtől és a virtuális valóság elérésére való felhasználás módjától függően változnak. Ennek ellenére a virtuális valóság számos elfogadott irányelvet követ.
A környezetnek olyan képekből kell állnia, amelyek a felhasználó/néző szemszögének megfelelő méretben jelennek meg, kivéve, ha a kívánt hatás ettől eltér.
A virtuális környezettel való munkavégzésért felelős rendszernek képesnek kell lennie a felhasználó mozgásának nyomon követésére, különös tekintettel a szem és a fej mozgására, hogy reagálni tudjon és módosítsa a kijelzőn megjelenő képeket, vagy bármilyen kapcsolódó eseményt kezdeményezzen.
Milyen eszközök segíthetnek, hogy teljesen elmerüljünk a virtuális valóságban?
Ahhoz, hogy teljesen elmerüljünk a virtuális valóságban, a következő eszközöket használhatjuk: szemüvegek, sisakok, speciális öltönyök, kesztyűk és akár egész helyiségek.
Természetesen minél több a kütyü – annál több az elmerülési lehetőség. Egy speciális kesztyűt viselve érezni lehet a kezünkben tartott virtuális tárgyakat.
A kesztyűben bizonyos értelemben közelebb fogsz kerülni a valósághoz. Az öltöny például ugyanazt csinálja, de az egész testünkkel.
A virtuális valóságot csak játékokban használják?
Nem, a virtuális valóságot nem csak játékokban használják. Tekintettel az emberek népszerűségére és érdeklődésére az ilyen információszerzési folyamatok iránt, annak kényelme és rugalmassága miatt a VR életünk számos területére behatolt.
A múzeumban virtuális sétákat tehetnek a látogatók. Például ahol a templom romjain állsz, szemüveget viselve láthatod, hogyan nézett ki 1000 évvel ezelőtt.
Ezenkívül ez a technológia jelentősen kibővíti a filmek lehetőségét – vannak virtuális mozik és virtuális valóság segítségével készített filmek.
A VR-t az oktatásban, az orvostudományban és a tudományban is használják. A virtuális valóság segítségével a tanulók „szórakoztató” kísérleteket végezhetnek anélkül, hogy maguk és mások egészségét károsítanák.
De természetesen a piac nagy része már behatolt a VR-játékok különböző formátumaiba, a lövöldözős játékoktól a gyerekjátékokig.
A technológia teljesen biztonságos a gyermekek számára, ezért most sok cég a gyermekek oktatási játékainak gyártására összpontosít.
Főkép forrása: springwise.com