Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját

A Honor megbízásából Kantar Millar Brown készített egy fogyasztói felmérést az európai fiatalok okostelefon felhasználási szokásairól. A felmérés internetes interjúk segítségével készült, 1800 15 és 38 év közötti okostelefon használó körében hat országban: Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Finnországban, Szerbiában és Görögországban.

ByTech YouTube csatorna
Egy fogyasztói felmérés - amit a Honor számára Kantar Millward Brown készített – mintegy 1800, 15 és 35 év közötti okostelefon-használó körében hat európai országban bemutatja, hogy az okostelefonok tradicionális mobiltelefonok feletti dominanciája hogyan változtat azon, ahogyan az emberek a mobil kommunikációs eszközöket használják. Fényképezés, közösségi oldalak használata, internetezés, e-mailek olvasása – ezek a legfontosabb funkciói a modern okostelefonoknak. A Honor 10 az AI kamerájával erre egy kiváló példa. Az európai fiatalok legfőképpen telefonhívásra (92%) és sms küldésre (83%) használják a telefonjukat, de megjelölték emellett a fotózást (87%), a közösségi média használatát (78%), e-mailek olvasását (83%) és internetezést (80%) is. A válaszadók csaknem fele ezeket a legfontosabb funkciók közé sorolta. Kevésbé fontosként említették a műholdas navigációt, szórakoztató funkciókat, online applikációkon történő kommunikációt és a mobilos fizetést. Az MMS-ek és az egészség vagy fitnesz applikációk általában kisebb népszerűségnek örvendenek.

Nemek és korosztályok közötti különbségek

A nők a közösségi oldalakat sokkal gyakrabban böngészik a telefonjukon, mint a férfiak (83% vs. 73%), ugyanígy magasabb az arány a fotózás (91% vs. 84%) és sms küldés terén is (90% vs. 77%). A Z generáció tagjai (15 és 24 év közöttiek) többet használják a telefonjukat szórakozásra, játékokra és így tartják a kapcsolatot a közösségi média oldalain is. Az idősebb, 25 és 38 év közötti felhasználók (az Y generáció) főként kommunikációs vagy munkaeszközként használják az okostelefonjukat.  
Z generáció Y generáció
Telefonhívások 90% 93%
SMS küldés és fogadás 81% 85%
MMS küldés és fogadás 26% 39%
Fényképezés 85% 88%
Videó készítés 45% 48%
Beépített funkciók (ébresztőóra, számológép, hangfelvevő, naptár stb.) 77% 81%
Internetes böngészés 77% 81%
Üzenetküldő alkalmazások 51% 52%
Közösségi média 82% 76%
Szórakozás (filmek, zene, könyvek) 75% 56%
Navigáció és térkép 71% 76%
E-mailek 80% 85%
Játékok 55% 49%
Fizetések és online vásárlás 52% 53%
Egészség/fitnesz alkalmazások 35% 37%
  A magyar fiatalok körében nemigen terjed el az sms és az MMS küldése. Ez a csoport említi az sms-ezést és a multimédiás üzenetküldést a legkevesebbet a hat ország közül. Valószínűsíthető, hogy az sms-ezés helyett inkább az okostelefonok instant üzenetküldő szolgáltatásait részesítik előnyben, amelyet mintegy 61 százalékuk használ. Az egészség és fitnesz alkalmazásokat használják a legkevesebbet.
Mire használja leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. TOTAL Lengyelo. Cseho. Görögo. Finno. Szerbia Magyaro.
Telefonhívások 92% 94% 93% 91% 85% 96% 92%
SMS küldés és fogadás 83% 92% 91% 76% 75% 90% 77%
MMS küldés és fogadás 34% 69% 44% 25% 37% 22% 9%
Fényképezés 87% 91% 91% 81% 81% 90% 89%
Videó készítés 47% 54% 54% 45% 37% 34% 57%
Beépített funkciók (ébresztőóra, számológép, hangfelvevő, naptár stb.) 80% 85% 86% 81% 70% 77% 77%
Internetes böngészés 80% 88% 84% 75% 71% 81% 78%
Üzenetküldő alkalmazások 52% 75% 53% 7% 78% 36% 61%
Közösségi média 78% 81% 75% 78% 74% 81% 79%
Szórakozás (filmek, zene, könyvek) 62% 62% 67% 56% 55% 72% 63%
Navigáció és térképek 74% 77% 77% 74% 69% 73% 75%
Emailek 83% 82% 87% 83% 78% 85% 85%
Játékok 51% 43% 58% 57% 41% 51% 57%
Fizetés és online vásárlás 53% 57% 53% 51% 52% 52% 50%
Egészség/fitnesz alkalmazások 36% 39% 40% 32% 33% 45% 27%
 

Kreatív és társaságkedvelő – ilyen a fiatal, európai okostelefonhasználó

A modern telefonok használói leggyakrabban kreatívnak, nyitottnak, gondoskodónak, egyedinek és önállónak írták le magukat. A fiatal magyarok gondoskodó és megbízható embereknek látják magukat, akik a szabadidejüket legszívesebben otthon töltik.

Honor okostelefonok az aktív közösségi média használóknak

A Honor a “Bátraknak” szlogenjével a digitális bennszülöttek igényeit figyelembe véve lett kialakítva, az internet-optimalizált termékeivel. A legújabb, Kantar Millward Brown által készített felmérés megmutatja, hogy a fiataloknak olyan eszközre van szükségük, amivel a legtöbb lehetséges módon tudnak kommunikálni a világgal – a legegyszerűbb hívástól és sms küldéstől kezdve a gyors böngészésen és e-mailezésen át a magas minőségű fényképek készítéséig és megosztásáig. A legújabb zászlóshajó okostelefonunk, a Honor 10, az AI kamerájával, és GPI Turbóval egy remek és megfizethető eszközt kínál számukra.
– mondta Kim Jin, a Honor CEE & Nordic vezetője.   Forrás: Honor sajtóközlemlény