A Google bejelentette, hogy megkezdi az újratervezett Gmail felület bevezetését, amelynek célja, hogy a Google összes kommunikációs szolgáltatását egy helyre hozza, ezáltal minimálisra csökkenti a több lap közötti ugrálás szükségességét az ügyfelekkel és kollégákkal való együttműködés során.
Az új rendszerben az e-mail kliens bal oldalán található panel segítségével a felhasználók gyorsan navigálhatnak a Levelek, Chat, Spaces (helyek) és a Meet között.
A megfelelő Google Workspace-csomagjukban elérhető szolgáltatásoktól függően a felhasználók kiválaszthatják, hogy ezek közül az alkalmazások közül melyiket kívánják megjeleníteni.

„Ha engedélyezve van az új navigációs menü, segítségével egyszerűen válthat a beérkező levelek, a fontos beszélgetések és a megbeszélések között, anélkül, hogy váltani kellene a lapok között, vagy új ablakot kellene megnyitnia” – magyarázta Google.
„Reméljük, hogy ez az új élmény megkönnyíti, a legfontosabb dolgokról való tájékozódást, és minden felhasználó gyorsabban elvégezheti munkáját egyetlen, koncentrált helyen.”
Az új megjelenésű Gmailre való automatikus átállás várhatóan a következő két hét során minden jogosult felhasználóra érvényes lesz.
„Mint mindig, most is gondosan figyelemmel kísérjük és kezeljük a felhasználók visszajelzéseit ebben a bevezetési időszakban és a jövőben is” – tette hozzá a Google.
A Google egyelőre lehetővé teszi mindenki számára, hogy visszatérjenek a régi dizájnhoz, de az ambíció egyértelműen az, hogy minden felhasználót mihamarabb átállítsanak a frissített felhasználói felületre.