A két kínai gyártó stratégiai partnerséget kötött, a Meitu hivatalos információkat is megosztott az együttműködés mibenlétéről.

Hirdetés

A Meitu által kiadott hivatalos dokumentum szerint, a stratégiai együttműködési megállapodás keretében a Xiaomi kizárólagos globális licencet kapott a Meitu márkára, bizonyos technológiákra, domain nevekre és az összes Meitu márkájú okostelefonhoz. (kivétel ez alól a hamarosan érkező Meitu V7).

A Xiaomi és a Meitu valószínűleg olyan okostelefonokat készítenek majd, amelyet egy harmadik almárka neve alatt fognak megjelentetni és ezeknek készülékeknek a célközönségét a női felhasználók fogják képezni. A dokumentum szerint a telefonokat a Xiaomi tervezi, fejleszti, gyártja, forgalmazza és értékesíti, míg a Meitu a képalkotó technológiát és algoritmusokat biztosítja számukra.

Az okostelefonok mellett más termékeket is várhatunk a kooperáció eredményeként, kivétel “skin-related smart hardware”-eket. Gőzünk sincs arról, hogy ezalatt milyen eszközöket értenek, de ha nektek van ötletetek, nyugodtan írjátok meg kommentben.

A kínaiak partnersége két fázisra bontható:

1. Meghatározott számú közösen fejlesztett okostelefont fognak eladni. Ha a Xiaomi eléri az előre meghatározott számokat, akkor fizet a Meitu-nak 10%-ot a teljes nyereségből minden egyes eladott telefon után. Ez addig történik, amíg a Meitu megkapja – 5 éven belül – egy meghatározott összegig a felhalmozódott profit egy részét vagy a teljes összeget. Az időszak végén, a Xiaomi dönt, hogy szeretné-e folytatni az együttműködést, ami a második fázissal folytatódik, vagy befejeződik az együttműködés.
2 – A Xiaomi minden együtt gyártott telefon eladása után egy meghatározott összeget fizet az elkövetkező 30 évben, amely garantáltan évi minimum 10 millió dollár.

Ezenkívül a Meitu markát minden eladott eszköz (ami nem okostelefon) után a nyereség 15 %-a üti.

A hivatalos dokumentumból az is kiderült, hogy a Meitu 2013 óta 3,5 millió okostelefont értékesített. Bár ez Xiaomi mércében nem mondható soknak, azonban a Meitu méretéhez képest egészen szép eredmény. Mindenképpen szeretnék bővíteni a felhasználói bázisukat, ezért is álltak össze a Xiaomi-val. Jobb partnert nem is találhattak volna, ugyanis a Xiaomi elképesztő eladásokat generál, csak 2018. január 1. és október 31. között több mint 100 millió okostelefont adtak el, ami egészen elképesztő. De az IoT platformon sincs szégyenkezni valójuk, ugyanis a harmadik negyedév végére elérhetik a 132 milliós értékesített darabszámot (telefon és laptop nélkül).

A Meitu azt is elmondta, hogy a közösen fejlesztett telefonokon előre telepítve kapnak majd helyet a saját fotó- és közösségi hálós appjaik.

Arról még nincsenek információk mikor érkezhet az első közösen fejlesztett eszköz. Kíváncsian várjuk mi sül ki majd ebből az együttműködésből.

Xiaomi Mi 8 Lite vs. Redmi Note 6 Pro vs. Mi A2

Forrás: Meitu

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.