„Még hosszú az út” – mondja Zuckerberg, miután bemutatta a VR szemüvegek prototípusait.
A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg bemutatta a virtuális valóság (VR) szemüvegek prototípusait, hogy jelezze, a vállalat miként próbál nyerni a versenytársakkal szemben abban a versenyben, hogy a magával ragadó élményeket valósághűbbé tegye az emberek számára.
A Reality Labs részleg alatt a Meta azon dolgozik, hogy új hardver fejlesztésével leküzdje a VR területén fennálló kihívásokat.
A Facebookon és az Instagramon közzétett másfél perces videóban Zuckerberg bemutatta a négy új VR headset prototípust, amelyeket kutatási célokra fejlesztettek ki.
A sorozat első darabja Butterscotch kódnevet viseli. Kísérlet a retina közeli felbontására, és célja, hogy a felhasználók kényelmesen leolvassák a virtuális látásdiagram legkisebb betűit.
Ez megoldja azt a problémát, hogy közel 60 pixel/fok felbontást biztosítson, amelyet a Meta az emberi retina szabványának tekint.
A szemüveg azonban nem tökéletes abból a szempontból, hogy a virtuális élményt olyan élethűvé tegye, mint amilyen a fizikai világ. A Meta ezért kifejlesztette Half Dome prototípusait.
Zuckerberg szerint a Meta Half Dome prototípusai lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy bármilyen távolságból bármilyen tárgyra fókuszáljanak. Ez a varifokális lencsékből és a szemkövető technológiából származik, amely lehetővé teszi, hogy az eszköz aszerint állítsa be a fókuszt, hogy a felhasználó melyik objektumot szeretné megnézni egy virtuális környezetben.
De a Butterscotchhoz hasonlóan a Half Dome prototípusok sem alkalmasak arra, hogy kereskedelmi eszközökké váljanak.
„Olyan gyorsan kell kijavítanunk az optikai torzulásokat a szoftverekben, hogy azok emberi szem számára észrevehetetlenek legyenek” – mondja Zuckerberg.
A következő prototípus, amelyet a Meta’s Reality Labs épített, a Starburst kódneve. HDR VR rendszernek készült.
„A természet gyakran 10-100-szor fényesebb, mint a modern HDTV-k és a legmagasabb kategóriás monitorok, és szükségünk van arra, hogy ezek a színek ugyanolyan élénkek és valósághűek legyenek, ezért megépítettük a Starburstet” – mondja Zuckerberg.
A headset azonban meglehetősen terjedelmes, és olyan alkatrészeket tartalmaz, mint például a külső ventilátorok, amelyek miatt közel sem alkalmas otthoni használatra.
Mindazonáltal Zuckerberg azt mondja, hogy a prototípusok, köztük a Starburst tesztelésének célja, hogy a tesztelés alatt álló összes technológiát egy olyan eszközbe illessze, amely „könnyebb és vékonyabb, mint bármi, ami jelenleg létezik”.
A Holocake 2 egy lépéssel közelebb van ehhez az irányhoz. Ez egy „működő kísérleti eszköz”, amely holografikus kijelzőket tartalmaz a PC-s VR-élmények lejátszásához, de anélkül, hogy további hardverre lenne szükség.
Ennek ellenére a headsetet nem kereskedelmi célra szánják.
„Még hosszú az út” – emelte ki Zuckerberg.
A Metának jelenleg a Quest 2 a legújabb kereskedelmi VR szemüvege. Ez a modell azonban nem tartalmazza azokat a funkciókat és finomításokat, amelyeket a kaliforniai székhelyű Menlo Park cég integrálni szeretne VR-kínálatának bővítése érdekében. A folyamatban lévő prototípus-készítés ezért valószínűleg segít egy továbbfejlesztett hardver fejlesztésében a közeljövőben.
A fogyasztói VR-szemüvegek építése mellett a Meta hardver és szoftver fejlesztésén is dolgozik, hogy belépjen a professzionális megoldások piacára. A különböző prototípusok tesztelése várhatóan ezen a téren is segíteni fogja a vállalatot.
A Meta mellett állítólag az Apple és a Google is fejlesztés alatt áll a natív VR-kínálatukhoz.
Főkép forrása: flipboard.com