Mióta csak az eszemet tudom, fanatikusan rajongok az autókért. Míg az emberek nagyrésze csupán közlekedésre használja autóját, a született benzinvérűek az utolsó csavarig kiélvezik négykerekűjük képességeit, melyeket most ti is átélhettek a törvények megsértése nélkül telefonotokon vagy táblagépeteken a Gameloft egyik legnagyobb sikerű játéksorozatának legújabb részében. Nem is húzom tovább az időt, lássuk milyen….az új Asphalt 9 Legends!

Hirdetés

A Gameloft nem siette el az új jövevény elkészítését – 5 évbe tellett még napvilágot látott a várva várt folytatás, igen jól látjátok, 5 évbe. Az elődje ugyanis, 2013-ban debütált, Asphalt 8: Airborne néven, mely lássuk be, nem aratott akkora sikert a versenyzés szerelmesei közt, rendkívül kemény játékmenetével, horribilis járműáraival, és már már idegtépő pay 2 win rendszerével, melyet kapott a játék. Ezután néhány évvel debütált a sorozat 3 mellékes szériája, az Asphalt Nitro, az Asphalt Xtreme: Rally Racing és az Asphalt Street Storm Racing. Megtörve a sikertelen próbálkozások szériáját, egy nagy légvétel után új fejezet vette kezdetét, melynél hatásosabb lépést az elmúlt évek csorbáinak kiküszöbölésére nem tehettek volna. A 9-dik rész egy bitang jól sikerült játék lett, elsősorban a grafikai téren tett hatalmas fejlődésnek köszönhetően. Látványos textúrákat, igényesen modellezett járműparkot, és szemetgyönyörködtető részletességű effektek kaptak helyet a játékmenetben. A versenyek rendkívül intenzívek, az ellenfél nem az a tipikusan lekvár versenyző, de ezt már a sorozat második részétől kezdve tapasztalhatjuk, mely egyébként megjelenésének időszakában a 240×320-as kijelzők számítottak a piac legnagyobb méretének. Nos, haladjunk előre, játszunk is egy cseppet. A játék indításakor elvégzendő apróságok után, melyek a nemed, korod megadása statisztikai felmérés okából, elérkezünk a főmenübe.

A 8-nál használt képes ikongombokat elhagyták, és egy sokkal egyszerűbb, letisztultabb kinézetre váltottak. Mint az látható a képen, a karrieren kívül minden más zárolva van, de később természetesen feloldódnak bizonyos Garage Level, (Garázs szint), profil szint vagy karrier százalékban számolt előrehaladtával. Az alsósávról ugorjunk a fejlécre vagy felsősávra, ahol mindjárt talalkozunk is egy hatalmas piros alapon fehér színnel jegyzett profil szint jelzővel, mely a versenyekben összegyűjtött tapasztalati pontok összeadásával fokozatosan növekvő karrier profilunk aktuális szintjét mutatja. Közvetlenül utána, egy kékes árnyalatú alapon húzódó piros, vízszintes csíkot láthatunk, ami a garázsunk szintjét hivatott mutatni. A garázsunk fejlődését jelentősen meghatározza a megszerzett autók besorolása, fejlesztése, melyekért garázspontokat kapunk.

Tovább haladva egy fehér alapon fekete autó ikon hívja fel magára a figyelmünket, amit megérintve a garázsunkba juthatunk. Soron következő ikonunk egy rendkívül fehér emberke, amit megtaperolva a profilunk menüjébe találjuk magunkat. Folytatva a sort, kék pentagon mintában egy “A” betűvel találkozhatunk, majd egy darabra utaló számmal, szorosan mögötte egy plusz jellel. A kék A betűs pentagonunk nem más mint az Asphalt token, amiből vásárolhatunk, és a plusz jelre nyomva valódi pénzért is vásárolhatunk ha keveselnénk. Token-t mellesleg a rendszerezett Mission-ökből is szerezhetünk, ahol szinte mindenért kaphatunk jutalmat, a levegőben eltöltött időtől kezdve a különböző módon végrehajtott ugratásokon keresztül a megnyert versenyekig.

Soron következő alanyunk nem más mint a credit, melyet versenyzésből, illetve kártyacsomagokból kaphatunk, persze itt is van egy plusz jelünk, mert vásárolhatunk is belőle, de nem valós összegért, hanem token beváltással. Végezetül láthatunk egy bekarikázott pipát, aminek feladata az internet kapcsolatunk és a profilunk folyamatos szinkronizációjának jelzése. Képernyőnk jobb felső sarkában zárásképp a Gameloft hivatalos ikonja található, ami információs ablakot rejt maga mögött. Itt olvashatunk hivatalos közleményeket, a legutóbbi frissítések tartalmát, és egyéb hasznos adatot. Kezdjünk hát bele a karrierünkbe!

A karriert 5 fejezetre bontva oldották meg. Ne tévesszen meg senkit, a versenyek javarészén több kategóriából is választhatunk autókat, illetve több verseny széria is lessz a fejezetek közt szétszórva, ahol visszatérünk kissebb kategóriás autókhoz. Az első fejezet konkrétan egy betanuló rész, ahol komolyabb kihívások nélkül szokhatjuk meg a játékmenetet. Személyes tapasztalatok alapján mindenkinek azt javasolnám, hogy minden pályán keresgessétek a lehető legrövidebb szakaszokat, derítsétek fel a pályákat, mert rengeteg jó lehetőség, rejtett levágó és egyéb dolgok segítik az első hely megtartását. Számszerint 7 különböző területen versenyezhetük: Cairo-ban, a Himaláján (Himalayas), Rómában, San Fransisco-ban, Skóciában (Scotland), Shanghai-ban és Amerika középnyugati területén ( US Midwest). A 7 pálya mindegyike 10 szakaszra van felosztva, 30, 60, 90 és 120 másodperces elosztásokban.  Az összes pályán rendszertelen, sokszor értelmetlen helyen találkozhatunk nitrós palackokkal, ugratókkal, de később mindennek a miértjére választ fogtok kapni. Első fejezetünk 10 versenyszériára van bontva, melyek 6, 8, 10, 12, 14 és 15 versenyt tartalmaznak. Később a karrier haladtával 10 versenyes felosztás lessz a legkissebb, a 6 és 8 versenyes felosztásokat leváltja a gyakran 20 vagy még ennél is többre felosztott széria.  Kezdéskor a legelső versenyek konkrét kihívással ugyan nem kecsegtetnek, de némi feladatot azért kapunk – legalább 3-dik, vagy annál jobb helyezést kell elérnünk autónkkal. A versenyek sem oly egyszerűek mint gondolnánk, van ahol csupán némi pénzt és XP-t kapunk, de vannak olyanok is, ahol az autóinkhoz szerezhetünk blueprint-eket amiket felhasználhatunk fejlesztésre ha kellő mennyiségű áll a rendelkezésünkre, vagy a még meg nem szerzett autókat oldhatjuk fel vele.

Akadnak viszont olyan versenyek, ahol bizony keményen meg kell szenvednünk a jutalmakért, ugyanis nem elég ha megnyerjük a versenyt, mellette különböző feladatokat kell elvégeznünk. Ezek lehetnek mutatványok (stunts) amibe beletartozik az ugratás bármilyen formája illetve az ellenfél vagy a rendőr lezúzása, továbbá lehet barrel rolls (hordó fordulás), 360, perfect nitro, shockwaves, nitrós palackok felvétele, drift illetve egy adott fajtája az ugratásnak amit mennyiségre kell teljesíteni, pl (360 in one go: 3). 360-ból egymás után 3-mat kell véghezvinnünk, máskülönben addig kell próbálkoznunk még nem sikerül. Az autónk paramétereihez ( végsebesség, gyorsulás, kezelhetőség, nitro) csipetnyi pluszt adhatunk ha a versenyekkel nyerhető parts (alkatrész) kártyákat némi pénzért beletömjük. Ezeket 3 csoportra oszthatunk: import uncommon alkatrészek, import rare alkatrészek és epic fejlesztő kártyák, melyek mind azt a célt szolgálják, hogy a verdáinkból a maximális teljesítményt kicsikarjunk. Ha egy adott kocsi szintje eléri a maximális fejlesztést, ami 1-5 csillaggal jelzett, emellett minden készpénzért megvásárolható fejlesztést beleraktunk már amik paraméterenként 10 szinttel rendelkeznek, minden import alkatrészt belszereltünk (uncommon, rare, epic) akkor a gépállatunk aranykeret kap, valamint egy sokat sejtető “MAX” feliratot, ami büszkén hírdeti, hogy bizony időt és pénzt nem sajnálva mindent beleöltünk a négykerekűnkbe.

Autóinkat szintén kategóriákra lebontva válogathatjuk ki a garázsunkból. Jelenleg 5 osztályba sorolva, 3 fő kategóriában (Uncommon, Rare, Epic) 49 autót gyűjthetünk össze. Az autók listája a következő:

D class:

  • Mitsubishi Lancer Evolution X (Uncommon)
  • BMW Z4 LCI E89 (Uncommon)
  • Chevrolet Camaro LT (Uncommon)
  • Nissan 370Z NISMO (Uncommon)
  • Volkswagen XL Sport Concept (Uncommon)
  • DS Automobiles DS E-Tense (Uncommon)
  • Dodge Challenger 392 HEMI Scat Pack (Uncommon)
  • Porsche 718 Cayman (Rare)
  • Ford Shelby GT350R (Rare)

C class:

  • Dodge Challenger SRT8 (Uncommon)
  • BMW 3.0 CSL Hommage (Uncommon)
  • Chevrolet Camaro ZL1 50TH Edition (Uncommon)
  • Lotus Evora Sport 410 (Uncommon)
  • Mercedes-Benz AMG GT S (Uncommon)
  • BMW M4 GTS (Uncommon)
  • Rezvani Beast X (Rare)
  • Dodge Viper ACR (Rare)
  • Pininfarina H2 Speed (Rare)
  • Acura 2017 NSX (Rare)

B class:

  • Porsche 911 GTS Coupe (Uncommon)
  • Aston Martin DB11 (Uncommon)
  • Jaguar F-Type SVR (Rare)
  • Exotic Rides W70 (Uncommon)
  • Ford GT (Rare)
  • Lamborghini Asterion (Rare)
  • Cadillac Cien Concept (Rare)
  • Ferrari 488 GTB (Rare)
  • SCG 003S (Rare)
  • Ferrari F12tdf (Epic)
  • Chevrolet Corvette Grand Sport (Epic)

A class:

  • Aston Martin Vulcan (Rare)
  • Nissan GT-R NISMO (Rare)
  • Dodge Viper GTS (Rare)
  • Ferrari LaFerrari (Epic)
  • McLaren P1 (Epic)
  • Lamborghini Aventador SV Coupe (Epic)
  • VLF Force 1 V10 (Epic)
  • Porsche 918 Spyder (Epic)
  • Pagani Huayra BC (Epic)

S class:

  • Lamborghini Centenario (Epic)
  • Ferrari FXX K (Epic)
  • Icona Vulcano Titanium (Epic)
  • W Motors Lykan Hypersport (Epic)
  • Lamborghini Egoista (Epic)
  • Trion Nemesis (Epic)
  • Lamborghini Terzo Millennio (Epic)
  • W Motors Fenyr Supersport (Epic)
  • Koenigsegg Regera (Epic)
  • Bugatti Chiron (Epic)

 

Most hogy átbogarászhattátok az autók listáját, folytatom tovább a monoton szövegelést, és kitérek a multiplayer részére. Az online küzdelem másokkal egy igen nehéz terep, kis szinten teljességgel lehetetlen érvényesülni. Ebben a játékmódban is pontok alapján kapjuk a besorolásunkat. Itt szemszögtől függ hogy 5 vagy 6 besorolást látunk, én 6-ot írok. Unranked-ként kezdünk, mint mindenki, és ez minden új szezonnál így van, mivel azt a rankot amit elérünk, az csak arra a szezonra szól. Alapvetően 1000 pontról indulunk, és minden versenyben ahol az első három helyezés egyikét bezsebeljük, 1 és 60 közötti pontszámot kaphatunk, ami hozzáadódik az 1000 pontos alapunkhoz. Ha a rövidebbet húznánk egy versenyben, és nem férünk fel a dobogóra, sajnos pont veszteséget kell elszenvednünk, ami szintén 1 és 60 pont közé taksálható. Ha elegendő pontot vesztettünk, vissza is eshetünk egyik ligából a másikba. Szóval, ha nekivágunk a kemény versenyzésnek, törtetünk előre, unranked besorolás után az első állomás a Bronze (bronz) liga, majd Silver (ezüst), Gold (arany), Platinum (platina) és végül a Legend (legenda vagy legendás).

Minden ligában zárt szezon végén jár jutalom, ami magasabb besorolásnál fokozódik. A jutalmak általában készpénz, alkatrész kártyák és blueprint-tek, de kaphatunk Asphalt token-t is. A Legend league a plafon. Ez az a hely, ahol a fizető játékosok és a született versenyzők már már vérremenő csatákat vívnak a ranglista első helyéért. Az autóink besorolása itt is fontos szerepet játszik, minden Ligában egyel nagyobb besorolású vasakat enged használni. Rendszerint Unranked és Bronze ligában D osztályú autókat használhatunk csak, majd Silver-től használhatunk C osztályúakat, Gold-ban már B osztályú is vihető, Platinum-ban az A osztály nyílik meg számunkra, Legend szinten pedig az S osztályú gépszörnyeket is rászabadíthatjuk a világra. A pályák itt is végig ugyan azok amiket bejárhatunk a karrier módban, külön multiplayer pályák sajnos nincsenek, de ez legyen a legkevesebb probléma.

Összegezve a játékot, egy fantasztikus felélesztése lett a sorozatnak, amit a feledés szélére sodortak. Ha 1-től 10-ig terjedő skálán értékelnem kéne a játékot, én személy szerint 9-et adok neki. Az egyetlen probléma ami miatt nem a maximális pontot adom, az az, hogy erősebb hardvert igényel. A saját készülékem egy Huawei Mate 9, amit igen csak fel tud forrósítani, ha huzamosabb ideig játszom. Ti hogyan vélekedtek erről? kommentben várom tőletek az értékeléseket indokolva, hogy egy átlagot felállítva közösen is értékeljük a Gameloft produkcióját. Köszönöm hogy elolvastad a bemutató cikkem, remélem tetszett, s ha eddig még nem próbáltad az Asphalt 9-et, most kedvet kaptál hozzá 🙂

Építsd meg a saját városod – Pocket City [MOBILEGAME]

 

 

 

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.