Nincs szükség a dedikált Google Pay appra ahhoz, hogy aktiváld a szolgáltatást kis hazánkban. Mutatjuk, hogy mit kell beállítani az érintésmentes mobilfizetés engedélyezéséhez.
Mint ismert, még tavaly novemberben jelentette be a keresőóriás, hogy Magyaroszágon is elérhetővé vált a Google Pay érintésmentes fizetési funkciója, egyelőre a Revolut, a TransferWise, a Curve és a Monese felhasználók számára.
A hír után felrobbantak a különböző fórumok, rengetegen írták, hogy a Google Play áruházból nem tudják letölteni a Pay alkalmazást és akkor most hogy is van ez.
Hazánkban nem elérhető a Google Pay app:
A Google nemrég tisztázta a dolgot, ugyanis a support oldalán beszámolt arról, hogy jó pár országban – Ausztria, Bulgária, Észtország, Görögország, Magyarország, Lettország, Litvánia, Hollandia, Portugália, Románia – nem elérhető a dedikált Google Pay app, de nincs is szükség arra a szolgáltatás igénybevételéhez. Méghozzá azért, mert beépített funkcióként megtalálható az (andoiros) készülékeken.
Google Pay aktiválása a készülékünkön
- Először is nyissuk meg a telefonunk beállításait, majd görgessünk egészen a Google menü pontig és válasszuk ki azt.
- Ezt követően bökjünk a Fiókszolgáltatások menü pontra.
- Itt már látnunk kell a Google Pay opciót.
- A Google Pay kiválasztása után itt tudjuk aktiválni a szolgáltatást. Ehhez csak annyit kell tennünk, hogy hozzáadunk legalább egy támogatott bankkártyát a fiókunkhoz és máris használhatjuk a mobilos érintésmentes fizetést.
A kártya hozzáadásról és a fizetésről részletesen leírás található a Google oldalán
Kártya hozzáadása a Google Pay alkalmazáshoz
Miután hozzáadtunk egy támogatott kártyát a Google Pay alkalmazáshoz, használhatjuk azt az érintésmentes fizetéshez. Ellenőrizzük, hogy a bankunk támogatja-e a Google Pay alkalmazás használatával végzett érintésmentes fizetést.
Kártya hozzáadása a kártyakibocsátó alkalmazásának használatával:
- Nyissuk meg a bank mobilalkalmazását.
- A kártyabeállításokban vagy az információs oldalon koppintsunk a Mentés a Google Pay alkalmazásba lehetőségre.
- A kártyaadatok hozzáadásához és mentéséhez hajtsuk végre a képernyőn megjelenő utasításokat.
- A kártya hozzáadásához a legutolsó képernyőn koppintsunk a Rendben lehetőségre.
Fizetés az üzletekben
1.lépés: Ébresszük fel a telefont, és oldjuk fel a telefon lezárását
Kapcsoljuk be a telefon képernyőjét, majd oldjuk fel a telefon lezárását. Nem kell megnyitni a Google Pay alkalmazást.
2. lépés: Tartsuk néhány másodpercig telefonunk hátoldalát a fizetési terminálhoz
A fizetést követően egy kék pipajel jelenik meg a képernyőn.
Ha a pipajel nem látható a képernyőn:
- Tartsuk másképp a telefont a terminálhoz. Lehetséges, hogy az NFC-antenna az eszköz teteje vagy alja közelében helyezkedik el.
- Tartsuk közelebb a telefont a fizetési terminálhoz.
Ha megjelenik a pipajel, a pénztáros azonban azt mondja, hogy a fizetés sikertelen volt:
- Ellenőrizzük mégegyszer, hogy az üzletben elfogadják-e a mobilos fizetéseket.
- Vegyük fel a kapcsolatot a bankunkkal, hogy megbizonyosodjunk a kártya megfelelő működéséről.
3. lépés: Ha a rendszer kéri, hajtsuk végre a képernyőn megjelenő utasításokat
Néhány üzlet régebbi szoftvert használ, amely PIN-kódot vagy aláírást kér. Ha a rendszer kéri, hajtsuk végre a képernyőn megjelenő lépéseket.
- Bankkártya: Adjuk meg a banknál beállított PIN-kódot. Ez a PIN-kód különbözik a készülék lezárásának feloldásához használt PIN-kódtól.
- Hitelkártya: Nagyobb tranzakciók esetén írjuk alá a nyugtát, vagy írjuk be nevünket a képernyőn megjelenő aláírás mezőbe.