2018 Q1: Csökkentek az okostelefon eladások

A International Data Corporation (IDC) új adatai azt sugallják, hogy a fogyasztók kevesebb okostelefont vásárolnak, de számos vállalat még mindig jelentős növekedést ért el az értékesítés terén 2018 első negyedévében.

(***) Stake - az egyik legjobb kriptokaszinó és sportfogadási oldal (***)

Az IDC szerint a csökkenés oka a zászlóshajó-telefonok növekvő ára, valamint az új okostelefon-felhasználók hiánya. A visszaesés azért nem volt olyan drasztikus, így is az első negyedévben 334,3 millió okostelefont dobtak piacra a gyártók. Ez 2,9 %-kal kevesebb, mint 2017 azonos időszakában. Az IDC elemzői azt állítják, hogy a fogyasztók hosszabb ideig tartják meg a készülékeiket, és kevesebben veszik meg a legfrissebb modellt, csak azért, mert újabb. A másik ok pedig, hogy a gyártók generáció váltás esetén legtöbb esetben csak kisebb fejlesztéseket hajtanak végre. Ráadásul szinte már mindenki rendelkezik okostelefonnal. A Samsung 2,4 %-kal kevesebb telefont szállított le az elmúlt negyedévben, ezzel szemben az Apple 2,8 %-kal többet. Samsung még mindig vezet a 23,4%-os piaci részesedésével, az Apple pedig a második 15,6 %-kal.     A kínai okostelefon-piac is lelassult ugyanúgy, mint a globális, de a Huawei és a Xiaomi még mindig elképesztő módon tudtak növekedni, főleg utóbbi. A Huawei 13,8 %-kal több okostelefon szállított és 11,8% -os részesedéssel a harmadik a globális piacon. A legnagyobb növekedést a negyedik helyen álló Xiaomi érte el, ez előző évhez képest 87,8 %-os emelkedés, így már a világpiac 8,4 %-át birtokolja. Az ötödik helyen az OPPO, 7,1 % -kal, miután 7,5%-kal csökkent az előző évhez képest.     Forrás:  IDC

(***) Több, mint 2000 kriptovaluta árfolyam élőben (***)